Hipokrat.ba

Načini za smanjenje stresa

10 načina za zaustavljanje stresa

Stres je neizbježan dio života. Kako ćemo se nositi s njim, od toga zavisi kakav će efekt imati na naše tjelesno i emocionalno stanje. Predlažemo 10 strategija za smanjenje stresa, a koje se mogu koristiti bilo kada da se otpusti višak stresa.

10 načina za zaustavljanje stresa

Žvačite žvakaću gumu

Osjećate se da vas obuzima bijes? Uhvatite se u koštac s time tako da uzmete žvakaću gumu. Istraživanja sugeriraju da žvakaća guma može pomoći da se oslobodimo od stresa i anksioznosti. Moguće je da ritmično pokreti žvakanja pomažu u poticanju protoka krvi u mozak. Alternativna teorija sugerira da pomažu okus i miris žvakaće gume koji izaziva reakciju opuštanja.

Izaći vani

Vrijeme koje provodimo vani je veliki protuotrov za stres. Studije pokazuju da provođenje samo nekoliko minuta van, pa čak i blizu kuće, može potaknut bolje raspoloženje. Ne samo da priroda potiče mir, već i kada smo na otvorenom često smo aktivni.

Smijati se kao da stvarno mislimo

Kada smo pod stresom, pretvaranje da se smiješimo stvara malo napetosti u mišićima lica, što pomaže u smanjenju stresa. Smijeh je vrlo ljekovit kod stresa, a posebno kada je pravi. Naime, naučno je dokazano da kada se počnemo smijati, pa makar i na silu, dolazi do povišene brzine otkucaja srca, što pomaže da se oporavimo brže nakon što prestane stresna situacija.

Miris lavande

Određeni mirisi mogu izazvati reakciju opuštanja. Jedna je studija uspoređivala nivo stresa kod medicinskih sestara koje su imale bočice s uljem lavande pričvršćene za odjeću, s onima koji to nisu imale. Medicinske sestre koje su bile izložene mirisu lavande osjećale su se opuštenije od onih bez mirisa. Lavanda može potaknuti efekt kakav imaju lijekovi protiv anksioznosti i protiv bolova. Obavezno provjerite s ljekarom prije korištenja ulja lavande ako uzimate jedan od tih lijekova.

Muzika

Ako imamo razgovor o poslu ili se suočavamo sa sličnim stresnim događajem, muzika nam može pomoći da ostanemo smireni. Učesnici u jednoj studiji imali su niži nivo kortizola (hormona stresa) kada su slušali latinsku zborsku muziku (Miserere od Gregoryja Allegrija) nego kad su samo slušali zvuk valovite vode.

Uspostaviti ritam disanja

Vježbe za disanje su jedan od načina za brzo zaustavljanje reakcije na stres. Umirujuća sposobnost vježbi disanja dvostruko je veća od drugih tehnika. Fokusiranje na dah usmjerava pažnju od strašnih i stresnih misli i zaustavlja reakciju "borbe ili bijega" u tijelu. Za obavljanje vježbe dišite duboko i polako kroz nos. Dopustite da se prsa i trbuh prošire i ispunite ih zrakom. Izdahnite polako, a onda polako udahnite, ponovite izraz ili riječ koja vas čini mirnim i spokojnim. Ovom tehnikom dobivamo najviše prednosti, a posebno ako ih prije stresnog događaja radimo najmanje 10 minuta.

Budite dobri prema sebi

Svi imamo svoj unutarnji dijalog koji se događa unutar našeg uma. Ponekad ne govorimo sami sebi na umirujući način. Učenje umijeća suosjećajnog i pozitivnog samo-govora može nam pomoći da ostanemo mirni i olakšamo pronalaženje efikasnih rješenja za probleme. Kad se suočimo s problemom ili situacijom koja nas uznemiruje, trebamo zamisliti kako bismo razgovarali s prijateljem koji se suočava s nečim sličnim. Trebamo reći sebi: "Mogu shvatiti ovo," ili "Bit će to u redu", puno je ohrabrujuće nego zamišljati katastrofu ili se upuštaju u negativno samo-govorenje.

Pisati o svome stresu

Osjećamo se pod stresom i tjeskobno? Pisanje o našim problemima u privatnom dnevniku može nam pomoći da se osjećamo smireno i pomoći nam da dođemo do rješenja na koja prije nismo ni mislili. To su prednosti vođenja dnevnika, bilo u računaru, pisanjem u dnevnik  ili čak koristeći aplikaciju na telefonu. Samo treba biti iskren prema svojim osjećajima kako bi dobili najveće prednosti.

Razgovor s prijateljima

Socijalna podrška je ogromna pomoć kod ublažavanja stresa. Povjerite se i razgovarajte s prijateljima ili porodicom kada se osjećate pod stresom. Tražite društvo drugih koji se suočavaju sa sličnim problemima ili izazovima. Dijeljenje iskustava s drugima može pomoći da se osjećamo manje samim.

Pokrenuti se

Vježbanje popravlja raspoloženje na mnogo načina. Tjelesna aktivnost pomaže da se lakše nosimo sa svakodnevnim brigama. Također oslobađa endorfine koji stimuliraju raspoloženje. Bilo da se vježba u teretani ili se odlazi u duge šetnje, sve smanjuje stres i tjeskobu.

Najnovije