Hipokrat.ba

Zdravlje kose

Top 10 namirnica za zdravu kosu

Baš kao i koža, stanje naše kose je vanjski znak našeg unutrašnjeg zdravlja. Ćelije koje čine lanac svake vlasi kose zahtijevaju redovnu opskrbu ključnim hranjivim tvarima. Zbog toga trebamo voditi računa da unosimo dovoljno potrebnih vitamina i minerala, kako bi opskrbili kosu sa svime što joj je potrebno da ostane sjajna, gusta i jaka.

Top 10 namirnica za zdravu kosu

Svaka vlas kose je pričvršćena na kožu glave preko folikula. Na ljudskoj koži ima između 100.000 i 350.000 folikula kose. Iz svakog folikula izraste dlaka u prosjeku za 1000 dana (tri godine), a zatim traje oko 100 dana (tri mjeseca) prije nego što se prolomi i nova kosa počne da raste. Ovo je uzorak aktivnog rasta, nakon kojeg slijedi period odmora, koje se značajno može razlikovati od osobe do osobe, a na njega utiče dob, prehrana i zdravstveno stanje.

Kosa se prvenstveno sastoji od proteina koji se zove keratin, a koji također čini nokte i oblikuje vanjski zaštitni sloj kože.

Svaka vlas kose sastoji se od tri sloja:

  • Kutikula - vanjski sloj, tanki i bezbojni. Djeluje kao zaštitni sloj.
  • Korteks - koji sadrži melanin, koji je odgovoran za boju kose.
  • Medulla, najdublji sloj koji reflektira svjetlost.

Sljedeće namirnice zadrže hranjive tvari koje su vrlo važne za održavanje naše kose jakom i zdravom:

Riba za sjaj kose

Ribe, poput lososa, sardina i skuša, pune su zdravih omega-3 masnih kiselina. Naše tijelo ne može samo napraviti ove zdrave masti, tako da ih moramo unijeti hranom ili dodacima. One nas štite od bolesti, ali naše tijelo također ih treba za rast kose, njen sjaj i gustoću.

Rast kose uz pomoć grčkog jogurta

Ovaj jogurt ima dosta proteina, koji su građevinski blokovi naših vlati. Grčki jogurt također ima sastojak koji pomaže kod protoka krvi u vlasištu i rastu kose. Zove se vitamin B5 (poznat kao pantotenska kiselina) i može čak pomoći u sprečavanju gubitka kose. Često primijetimo da je pantotenska kiselina navedena kao sastojak na proizvodima za njegu kose.

Špinat u borbi s krhkom kosom

Kao i većina tamno zelenog lisnatog povrća, špinat je pun nevjerojatnih hranjivih tvari. Ima tonu vitamina A, plus željezo, beta karoten, folat i vitamin C. Oni djeluju zajedno kako bi nam omogućili da imamo zdravu kožu i kosu. Čuvaju vlagu kose, tako da ne dolazi do njenog pucanja. Želite li malo promjene? Kelj je još jedan veliki zeleni izbor.

Vitamin C sprječava lomljenje dlake

Većina tropskog voća ima vitamin C, koji štiti kosu od lomljenja. Bonus je da nas čuva i od bolesti!

Žitarice koje sadrže željezo sprječavaju gubitak kose

Ako uzimamo premalo željeza može doći do gubitka kose. Ali, ovo važnu hranjivu tvar možemo pronaći u obogaćenim žitaricama, punim zrnima i tjesteninama, te soji i leći. Govedina, posebno njena jetre, prepuna su željeza. Šljive i tamno lisnato zelje također ima dovoljno željeza.

Nemasna perad za debljinu dlake

Kada ne unosimo dovoljno proteina, rast dlake "miruje". Budući da se zaustavlja i stare vlasi ispadaju, to može dovesti do ubrzanog gubitka kose. Da biste dobili protein od mesa, trebamo odabrati opcije kao što su piletina ili puretina, koje imaju manje zasićenih masnoća od govedine i svinjetine.

Slatki krompir u borbi protiv suhe kose

Imate suhu kosu koja je izgubila sjaj? Trebate jesti slatki krompir koji je pun dobrom antioksidansa, koji se zovu beta karoten. Tijelo pretvara beta karoten u vitamin A. Pomaže u zaštiti od suhe kose. Također potiče rad žlijezda u našem tijelu kako bi napravilo uljnu tekućinu koja se naziva sebum, koji čuva kosu od isušivanja. Također možemo naći beta karoten i u narančastom povrću, kao što su mrkva, bundeva, dinja i mango.

Cimet za cirkulaciju

Trebamo često posuti ovaj začin po zobenim pahuljicama, tostu i dodati u kafu. Pomaže kod protoka krvi tj. cirkulacije. To je ono što donosi kisik i hranjive tvari folikulima kose.

Jaja za rast

Osigurat ćemo dovoljan unos proteina i željeza kada jedemo jaja. Bogata su vitaminom B, koji se zove biotin, a koji pomaže rastu kose. Ako nemamo dovoljno ovoga vitamina može doći do gubitka kose. Biotin također pomaže da se ojačaju lomljivi nokti.

Cink za gustu kosu

Ako nemamo dovoljno ovog minerala u svojoj prehrani, može doći do gubitka kose - čak i trepavica. Ćelije koje grade kosu oslanjaju se na cink da im pomogne da rade najteži dio posla. Ovaj mineral možemo naći u govedini, rakovima, jastogu, obogaćenim žitaricama, orašastim plodovima i morskim plodovima.

Najnovije